2009-12-09 00:16 Paskelbta: 10 m.

Kelionės į Briuselį įspūdžiai

Besibaigiant 2009-iesiems Europos Parlamento nario Algirdo Saudargo dėka grupė Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) ir Jaunųjų konservatorių lygos (JKL) narių iš Žemaitijos buvo išvykusi į Europos Sąjungos ir Belgijos sostinę Briuselį, kur turėjo galimybę pasisvečiuoti Lietuvos nuolatinėje atstovybėje Europos Sąjungoje ir Europos Parlamente, susipažinti su Europos Parlamento ir kitų Europos Sąjungos institucijų veikla bei kasdienybe. Pamatyti nuostabius Europos miestus Briuselį, Briugę, Liuksemburgą, Špėjerį, Heidelbergą ir Eizenachą.

Ankstyvą, žiemiškai šaltą ir vėjuotą gruodžio rytą grupė Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ir Jaunųjų konservatorių lygos narių Klaipėdoje susėdome į autobusą ir lydimi Europos Parlamento nario Algirdo Saudargo biuro Lietuvoje vadovės Rasos Baškienės ir nuostabios gidės Vitalijos (gaila neužfiksavau pavardės) išvykome į Belgijos ir Europos Sąjungos sostinę Briuselį.

Sklandžiai pervažiavę kaimyninę Lenkiją, pernakvoję Lenkijos – Vokietijos pasienio miestelio Slubice viešbutėlyje, nepriekaištingais keliais įveikę Vokietijos ir Nyderlandų teritorijas antrosios kelionės dienos pavakarę pasiekėme Belgiją ir kelionės tikslą – Briuselį. Įsikūrę puikiame viešbutyje iškeliavome apžiūrėti naktinio, Šv. Kalėdoms pasipuošusio, miesto.

Trečiosios dienos ryte, po ankstyvų pusryčių, vėl sėdame į autobusą ir išvykstame. Nusimatė ilga ir turininga diena. Neapsirikome – mūsų laukė Karalių rūmai, Belgijos Parlamentas, Teisingumo rūmai, Šv. Mykolo ir Šv. Gudulės Katedra, bažnyčios ir gyvenamieji namai, Šimtmečio arka, Lietuvos nuolatinė atstovybė Europos Sąjungoje, Europos Parlamentas ir dar daug kitų, įspūdingų dydžių bei formų šiuolaikinių ir nenusakomo grožio bei neįkainojamų architektūros, statinių. O svarbiausia, mūsų laukė du svarbūs vizitai į Lietuvos nuolatinę atstovybę Europos Sąjungoje ir Europos Parlamentą. Rue Belliard... ir jau matome plevėsuojant Lietuvos Trispalvę – Lietuvos nuolatinė atstovybė Europos Sąjungoje. Kruopštus dokumentų patikrinimas ir jau sėdime vienoje iš Atstovybės salių bei klausomės Nuolatinio atstovo Europos Sąjungoje pavaduotojo, Įgaliotojo ministro Eriko Petriko pranešimo apie Atstovybės uždavinius, veiklą ir kasdienybę. Diplomato lydimi apžiūrime Atstovybės pastatą ir išgirstame pastato istoriją. Laikas spaudžia, turime skubėti, laukia Europos Parlamentas. Dokumentų patikrinimas ir mes jau Europos parlamento nario Algirdo Saudargo padėjėjos Briuselyje Giedrės Svetikaitės globoje. Keliaujame Parlamento koridoriais, pasiekiame svečiams skirtą salę – kanceliarijos darbuotojos pranešimas apie Europos Parlamentą, jo veiklą ir kasdienybę, po jo – paties Europos Parlamento nario Algirdo Saudargo kreipimasis į atvykusiuosius ir klausimai – atsakymai. Vėliau Europos Parlamento nario lydimi apžiūrime plenarinių posėdžių salę – vietą, kurioje gimsta Europos Sąjungos įstatymai – direktyvos. Bendra nuotrauka Europos Sąjungos šalių narių vėliavų fone ir pietūs Europos Parlamento svečių restorane. Padėkos, rankų paspaudimai – susitikimas baigėsi – Algirdo Saudargo laukia darbai. Išvykstame.

Ketvirtosios dienos ryte mūsų vėl laukia autobusas, tačiau šį kartą laukia ilgesnė kelionė. Pasukame į Belgijos šiaurės vakarus. Briugė – Vakarų Flandrijos provincijos sostinė – svarbus susisiekimo mazgas, jūrų uostas, laivybos kanalais sujungtas su Zebriuge, Ostende ir Gentu, žinomas nuo VII amžiaus, XI–XIV amžiais buvęs vienu didžiausių Europoje amatų ir tarptautinės prekybos centru. Kupini įspūdžių vėl sėdame į mūsų ištikimąjį autobusą ir pasukame į pietryčius. Liuksemburgas – Liuksemburgo Didžiosios Hercogystės sostinė – pagrindinis šalies ekonominis ir administracinis centras, žinomas nuo X amžiaus, kuriame yra įsikūręs Europos teismas, Europos investicijų bankas, vieni iš Europos Parlamento rūmų. Vėl autobusas ir kelionė į nakvynės vietą Vokietijoje.

Penktoji ir šeštoji kelionės dienos – Heidelbergas, miestas pietvakarių Vokietijoje, Badeno – Viurtembergo žemėje, svarbus viduramžių centras, kuriame yra seniausias Vokietijos universitetas, įkurtas 1386 metais popiežiaus Urbono VI bule kunigaikščio Ruperto I iniciatyva. Špėjeris – miestas pietvakarių Vokietijoje, Reino krašto – Pfalco žemėje, kuriame pirmieji gyventojai pradėjo gyventi 500 metais prieš Kristaus gimimą, svarbus viduramžių centras su įspūdinga 1030 – 1061 metais Šventosios Romos imperijos imperatoriaus Konrado II statyta romaninio stiliaus Švč. M. Marijos ir Šv. Stepono katedra – XI – XIV amžiuose valdžiusių Šventosios Romos imperijos imperatorių ir Vokietijos kaizerių palaidojimo vieta. Eizenachas – miestas centrinėje Vokietijoje, Tiuringijos žemėje, įkurtas XI amžiuje ir glaudžiai susijęs su Vartburgo pilimi, kurioje XIII amžiuje gyveno šventoji Elžbieta, Vengrijos karaliaus duktė, Tiuringijos kunigaikštienė. Toje pačioje pilyje 1520-1521 metais gyveno Martynas Liuteris ir į vokiečių kalbą vertė Šv. Raštą. Eizenachas garsus ir tuo, kad čia gimė didžiausias visų laikų kompozitorius Johanas Sebastijanas Bachas. Autobusas. Nakvynė Lenkijoje.

Septintoji kelionės diena... Autobusas... Dieve, kokia didelė mūsų kaimynė Lenkija ir kokie keliai... Valio! LIETUVOS RESPUBLIKA! Valstybės Himnas! Klaipėda! Ačiū Europos Parlamento nariui Algirdui Saudargui ir visai komandai organizavusiai kelionę! Ji buvo nuostabi!